سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش سرویس زدن اصولی در والیبال

شناور: یک سرویس غیر عادی در جایی است که توپ بدون چرخش ضربه می خورد تا مسیر آن غیرقابل پیش بینی شود ، شبیه یک انگشت دست در بیس بال.

سرویس پرش: سرویس دفاعی است که در آن توپ ابتدا به هوا پرتاب می شود ، سپس بازیکن با نزدیک شدن به زمان و پرش برای تماس با توپ ، ضربه آن را با سرعت زیاد و تاپسین می زند. این محبوب ترین سرویس در بین تیم های دانشگاهی و حرفه ای است.

سایت شرط بندی معتبر

پرش شناور: یک سرویس دفعی در جایی است که توپ به اندازه کافی پرتاب می شود که بازیکن ممکن است قبل از ضربه زدن به آن دقیقاً شبیه سرویس شناور ایستاده بپرد. توپ کمتر از سرویس پرش تاپس پرتاب می شود ، اما تماس هنوز هم هنگام هوا برقرار است. این سرویس در حال محبوبیت بیشتر در بین بازیکنان کالج و حرفه ای است زیرا در الگوی پرواز خود پیش بینی ناپذیری خاصی دارد. این تنها سرویسی است که پای سرور می تواند از روی خط داخلی عبور کند.

عبور

 

بازیکنی که بازو یا دست انداز می کند

پاس نیز نامیده می شود ، پاس تلاش تیم برای مدیریت صحیح سرویس حریف یا هر نوع حمله است. هندلینگ صحیح شامل نه تنها جلوگیری از لمس توپ به زمین است بلکه باعث می شود توپ بتواند به موقعیتی که تنظیم کننده به سرعت و با دقت ایستاده است برسد. [3]

 

مهارت پاس دادن اساساً شامل دو تکنیک خاص است: پاس زیر بغل یا دست انداز ، جایی که توپ در قسمت کمر به قسمت داخلی بازوها یا سکو متصل می شود. و عبور از دست ، جایی که با نوک انگشتان مانند یک مجموعه ، از بالای سر اداره می شود. [3] هر دو در والیبال حرفه ای و ساحلی قابل قبول هستند. با این حال ، قوانین بسیار دقیق تری در مورد پاس اوره والیبال ساحلی وجود دارد. هنگامی که یک بازیکن توپ را به تنظیم کننده خود منتقل می کند ، ایده آل این است که توپ چرخش زیادی نداشته باشد تا تنظیم کننده راحت تر باشد.