سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیتیشن برای مبتدیان

سایت شرط بندی معتبر

فکر می کنید مدیتیشن کاری است که تنها راهبان بودایی (یا افرادی با زندگی بسیار دیوانه تر از زندگی شما) می توانند انجام دهند ، دوباره فکر کنید.

نه تنها کسی می تواند مدیتیشن کند بلکه از یک روش مراقبه روزانه ساده و روزمره مزایای بیشماری از سلامتی و رفاه برخوردار است. برای مبتدیان ، مدیتیشن می تواند فشار خون و همچنین کورتیزول (هورمون استرس) و کلسترول را کاهش دهد. افزایش خلاقیت؛ کاهش اضطراب ؛ و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. مطالعه ای در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون نشان داد که مدیتیتورها نسبت به داروهای غیر مدیتیشن آنتی بادی های واکسن آنفلوآنزا را به میزان قابل توجهی تولید می کنند. همین تحقیقات همچنین نشان داد که کسانی که مدیتیشن می کردند ، آرام تر و از نظر عاطفی مثبت ترند.

چگونه مراقبه را شروع کنیم

اکثر افرادی که برای اولین بار مدیتیشن می کنند یک هدف کاملاً خاص دارند: کاهش استرس. و این یک ابزار فوق العاده برای آن است. امتیاز این است که آرامشی که تجربه می کنید در لحظات دیگر روز شما رخ می دهد. قبل از اینکه آن را بشناسید ، خود را با تعادل طبیعی ، طبیعی تر ، دلسوزی بیشتر نسبت به خود و دیگران و شوخ طبعی قوی تر خواهید یافت. با گذشت زمان ، ممکن است متوجه شوید که "تصویر بزرگ" زندگی خود را با وضوح بیشتری می بینید و قادر به تصمیم گیری بهتر در مورد آن هستید. مدیتیشن همچنین می تواند به شما کمک کند تا با جنبه معنوی خود ارتباط برقرار کنید و اگر سیستم اعتقادی شما آن را شامل شود ، احتمالاً به قدرت بالاتری ارتباط خواهید یافت

مشکل مدیتیشن: کمرم (یا زانوها یا لب به لب) درد می کند.

چرا این اتفاق می افتد: ممکن است لازم باشد بدن خود را تنظیم کنید ، یا ممکن است فقط خسته یا بی قرار باشید. به یاد داشته باشید که مراقبه نشستن روی صندلی یا دراز کشیدن (به شرطی که خوابتان نبرد) خوب است.

نحوه کار با آن: بودیان می گوید: "بی حرکت نشستن برای بسیاری از ما یک چالش عظیم است." "اگر واقعاً یک درد فوری را تجربه می کنید ، به موقعیت با ثبات تری بروید. اما اگر فقط بی قراری است ، توجه کنید و اگر چنین است ، سعی کنید کنار آن بنشینید." همچنین ممکن است بخواهید یک مراقبه پیاده روی را امتحان کنید.

مشکل مدیتیشن: من وقت مدیتیشن ندارم.

چرا این اتفاق می افتد: شما مشغول هستید و احساس غرق شدن می کنید.

نحوه کار با آن: می توانید زمان اختصاص دهید. واقعاً بادیان پیشنهاد می کند ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید تا 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شود یا قبل از خواب مدیتیشن کنید. مهمترین چیز مدیتیشن منظم است - حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز باشد. داویچ موافقت می کند: "تمام آنچه شما نیاز دارید زمان و ثبات است. خیلی ساده ، مراقبه می تواند به شما کمک کند تا آگاهی و حضور بیشتری پیدا کنید. و این باعث لذت بیشتر زندگی می شود." (مرتبط: نحوه اختصاص وقت برای مراقبت از خود)

مشکل مراقبه: من چیز خاصی احساس نمی کنم.

چرا این اتفاق می افتد تصورات قبلی شما در مورد اینکه مدیتیشن ممکن است مانع شما شود.

نحوه کار با آن: فقط به دنبال آگاهی بیشتر از نفس خود باشید. سعی کنید از انتظارات غیرواقعی در مورد وقوع اتفاق با اهمیت پرهیز کنید. بودیان می گوید ، "از برخی جهات ، مراقبه مانند عضله سازی است. تکرارهای با وزنه دقیقاً هیجان انگیز نیستند ، اما شما می دانید که هدف نهایی ارزشمند است." (همچنین می توانید این تکنیک های کار تنفسی را که به نوعی مراقبه عمل می کنند نیز امتحان کنید.)

سالزبرگ می گوید وقتی همه راه های دیگر به شکست منجر می شود ، "یادتان باشد که با خود صبر داشته باشید."

تجربه شما از مراقبه بسیار شخصی است. برای برخی از افراد ، این فقط آگاهی از افکاری است که همیشه در ذهن آنها جریان داشته است. برای دیگران ، مدیتیشن احساس تمرکز شدید است و برای دیگران ، یک حالت کاملاً آرام و در عین حال بسیار هوشیار است. حقیقت این است که ، هر یک از مراقبین در طول جلسه احتمالاً طعم هر یک از این حالات را می گیرند.

حرف آخر؟ احساس شما مهم نیست ، به راحتی نمی توانید این کار را اشتباه انجام دهید.