سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنیس روی میز

سایت شرط بندی معتبر

مهمترین بازی المپیک تابستانی آتلانتا در سال 1996 ، دونده 200 متر مایکل جانسون بود که رکورد جهانی را در مقابل تماشاگران خانگی نابود کرد. کانادایی ها با ضرب مدال طلای دونووان بیلی در دوی 100 متر خوششان آمد. به نظر عموم این پاداش مناسبی برای رسوایی ملی قبلی مربوط به بن جانسون بود. صحنه های احساسی نیز وجود داشت ، مانند زمانی که محمد علی ، به وضوح تحت تأثیر بیماری پارکینسون ، مشعل المپیک را روشن کرد و مدال جایگزینی را برای مدلی که در سال 1960 دور انداخته بود دریافت کرد. رویداد اخیر در صحنه بسکتبال رخ داد. جو این بازیها مخدوش شد ، هنگامی که یک بمب در هنگام جشن در پارک المپیک صد ساله منفجر شد. در ژوئن 2003 ، مظنون اصلی این بمب گذاری ، اریک رابرت رودلف ، دستگیر شد.

بازی های المپیک تابستانی 2000 که در سیدنی استرالیا برگزار شد ، معروف به "بازی های هزاره جدید" است.

بازی های المپیک تابستانی 2000 در سیدنی استرالیا برگزار شد و در آن بازی های فردی توسط یان ثورپ مورد علاقه محلی در استخر ، استیو ردگریو ، بریتانیایی که در پنجمین دوره بازی های المپیک پیاپی یک مدال طلای قایقرانی برنده شد ، و کتی فریمن ، استرالیایی بومی که در این مسابقات پیروز شد ، به نمایش درآمد. 400 متر استادیوم مملو از هم را متحد کرد. اریک "مارماهی" موسامانی ، شناگر اهل گینه استوایی ، هنگامی که شنای 100 متر آزاد را با کمترین سرعت در تاریخ المپیک به پایان رساند ، پوشش رسانه ای گسترده ای دریافت کرد. با این وجود او گرما را از آن خود کرد زیرا هر دو رقیبش به دلیل شروع دروغین رد صلاحیت شده بودند. هموطن زن او پائولا باریلا بولوپا نیز به دلیل عملکرد کند رکورد و مبارز اما شجاعانه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. در بازیهای سیدنی اولین حضور یک گروه مشترک کره شمالی و کره جنوبی در مراسم افتتاحیه مشاهده شد ، اگرچه آنها به عنوان کشورهای مختلف با هم رقابت می کردند. هنگامی که اسب خرک در طول مسابقه دور تا دور بر روی غلطک قرار گرفت ، در ژیمناستیک هنری زنان جنجالی رخ داد.

بازی های بارسلونا 1992 پذیرش بازیکنانی از یکی از لیگ های برتر آمریکای شمالی ، NBA بود ، که نمونه آن "تیم رویایی" بسکتبال ایالات متحده بود ، اما به آنها محدود نمی شود. در بازی های 1992 همچنین بازی های چندین کشور کوچکتر اروپایی که از زمان جنگ جهانی دوم در اتحاد جماهیر شوروی گنجانده شده بودند ، مجدداً معرفی شد. در این بازی ها ، ویتالی شربو ژیمناست رکورد افتتاحیه مدال طلای 5 مدال طلای انفرادی در یک بازی المپیک تابستانی را ثبت کرد و با رکورد افتتاحیه اریک هایدن در بازی های المپیک زمستانی 1980 برابر شد.

در آن زمان روند انتخاب مکان برای بازی ها به یک نگرانی تجاری تبدیل شده بود. ادعاهای گسترده ای مبنی بر فساد وجود داشت که به طور بالقوه بر روند تصمیم گیری IOC تأثیر می گذارد.